Κυριακή, 15 Μαρτίου 2009

Ανάπτυξη θέματος «Το δάσος»

Στην Λεκάνη Καβάλας, ο Φώτης, η γαντόκουκλα με βοηθά να εισάγω το θέμα. Ακούγεται η Άνοιξη του Βιβάλντι μιας και η άνοιξη έχει ξεπροβάλλει. Η ενότητα καταιγισμού ιδεών περιλαμβάνει έντομα όπως, πεταλούδες, μέλισσες, πασχαλίτσες, αράχνες, πουλιά όπως χελιδόνια, δρυοκολάπτες, αηδόνια, κούκους, καρακάξες. Επίσης, σαλιγκάρια, φίδια, λαγούς, ελάφια, αγριογούρουνα κ.α. Το δάσος τοποθετείται από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς στη Λεκάνη του νομού Καβάλας και στην εποχή της άνοιξης.

Η ταξινόμηση των όσων έχουν αναφερθεί οδηγούν στην διαμόρφωση τεσσάρων ομάδων, οι οποίες αναλαμβάνουν τα στοιχεία της πανίδας, της χλωρίδας, τα φυσικά στοιχεία και τα προϊόντα της ανθρώπινης παρέμβασης ( σκουπίδια, πινακίδα, παγκάκια) αντίστοιχα.


Για την κατασκευή του σκηνικού του δάσους χρησιμοποιούνται πολλά φυσικά υλικά που έχουν συλλεχθεί από το κοντινό δάσος της Λεκάνης. Λέξεις που αντιπροσωπεύουντις ομάδες και τοποθετούνται στο σκηνικό είναι: ζωή, χαρά, κρίμα, πολύχρωμο κ.α

Γράφτηκαν ποιήματα αισθήσεων όπως:
Βλέπω πολύχρωμα λουλούδια και πλουμιστά πουλιά
Ακούω μελωδικά τιτιβίσματα και απαλό θρόισμα
Μυρίζω νοτισμένα κλαδιά από γέρικα δέντρα
Αγγίζω τις χρυσές ακτίνες και τις διάφανες δροσοσταλίδες
Γεύομαι τους χυμώδεις καρπούς και το γάργαρο νερό

Βλέπω ένα δάσος θαλερό, όμως με πλούσιο σκουπιδαριό
Ακούω κελαριστό ρυάκι και αέρα σφυριχτό
Μυρίζω γλυκιές μοσχοβολιές και σαπισμένες ευωδιές
Αγγίζω άνθη άγρια και πλαστικά μπουκάλια
Γεύομαι τη γλυκιά δροσιά και καπνισμένο αγέρα

Βλέπω τον γαλανό ουρανό πάνω από το δάσος το πυκνό
Ακούω τα γάργαρα νερά και τα χαρούμενα πουλιά
Μυρίζω χόρτο δροσερό και σκουπίδια ένα σωρό
Αγγίζω τα ψηλά κλαδιά και τα λουλούδια τα μικρά
Γεύομαι βατόμουρα γλυκά και του αέρα τη δροσιά

Στο δεύτερο επεισόδιο οι ομάδες προτείνουν και εγώ καταγράφω ποιοι μπορεί να έρχονται σε επαφή με το δάσος. Καταγράφω ξυλοκόποι, δασοφύλακες, πυροφύλακες (εδώ γίνεται διευκρίνιση της διαφοράς μεταξύ δασοφύλακα και πυροφύλακα και επισημαίνεται η σημαντικότητα του να δημιουργηθεί το κίνητρο στο ίδιο το μαθητή να ψάξει για να μάθει, να αναρωτηθεί πού μπορεί να ανατρέξει, ώστε να βρει πληροφορίες και να ελέγξει αν οι υποθέσεις που κάνει είναι σωστές), πυροσβέστες, μοναχικοί άνθρωποι, κτηνοτρόφοι, κυνηγοί, φυσιολάτρες, λαθρομετανάστες, βοτανολόγοι, υλοτόμοι, μαρμαράδες, καρβουνιάρηδες, μελισσοκόμοι, ιδιοκτήτες ταβερνών.
Οι ομάδες επιλέγουν ένα χαρακτήρα για να γράψουν το βιογραφικό του. Τον παρουσιάζουν.
- Λέγομαι Τριαντάφυλλος Κυπαρισσίδης, ετών 36, είμαι βοτανολόγος. Έχω Master με ειδικότητα στα βότανα της Λεκάνης και συγκεκριμένα ερευνώ την παρασκευή φαρμάκου από βότανα για την φαλάκρα. Είμαι διαζευμένος με δύο παιδιά. Είμαι ψηλός, λεπτός, φαλακρός με μούσι και γυαλιά. Είμαι μέλος της Green Peace και η αγάπη μου είναι το δάσος. Είμαι ήρεμος, μοναχικός και μελαγχολικός.
- Είμαι ο Μιχάλης Αγγέλου, ετών 40, τραπεζικός υπάλληλος και φυσιολάτρης. Τα ενδιαφέροντά μου είναι ο αθλητισμός, η ζωγραφική και το διάβασμα. Είμαι ήρεμος, υπεύθυνος και ρομαντικός.
- Είμαι ο Μήτσος Καραμήτσος είμαι 35 χρόνων και είμαι κτηνοτρόφος. Έχω 56 γελάδια και τα βόσκω στο δάσος της Λεκάνης. Μ’αρέσουν οι ραχούλες και ο καθαρός αέρας. Στενοχωριέμαι που είμαι όλη μέρα μόνος μου και ψάχνω μια βοσκοπούλα να την παντρευτώ. Είμαι γεροδεμένος και ροδοκόκκινος.
- Λέγομαι Άντεμ Μπούχνα. Είμαι 17 χρονών. Ήρθα από την Τύμπρα της Αλβανίας. Κρύβομαι στο δάσος γιατί έχω πρόβλεμα με πολίτσια. Κοιμάμαι έξω τα βράδια, κρυώνω και φοβάμαι. Κρύβομαι στο δάσος της Λεκάνης. Πρέπει βρω δουλειά, μεροκάματο για να μαζέψω λεφτά να πάω στο Αλβανία. Ο μπαμπάς μου περιμένει λεφτά να παντρέψουμε το αδερφή μου. Τα λεφτά που πήρα από το μπαμπά μου τελειώσαν.

Στη συνέχεια, αφού παρουσίασαν τους χαρακτήρες της ιστορίας, έπρεπε να φτιάξουν μια ιστορία, που να συνέδεε τους ήρωες. Πρότειναν κάποια συμβάντα όπως: υλοτόμηση, φωτιά, κατασκήνωση προσκόπων, δημιουργία λατομίου, ανακάλυψη νέου φυτού, δημιουργία μεγάλης ξενοδοχειακής μονάδας, λαθροθηρία, ασθένεια δέντρων, εκδρομή ΚΑΠΗ, νεραϊδογιορτή.

Η ιστορία που δημιουργείται λέει ότι ο βοτανολόγος κος Κυπαρισσίδης και άλλοι συνάδελφοί του ανακαλύπτουν ένα νέο φυτό στο δάσος της Λεκάνης και ερευνούν την περιοχή. Εκεί συναντούν μια ομάδα προσκόπων που έχει κατασκηνώσει και τους καλούν να φάνε μαζί. Ανάβουν φωτιά για να ψήσουν και…η συνέχεια είναι περιπετειώδης και η Πυροσβεστική αναγκαία.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου